Bestellen
Via onze website kunt u een artikel bestellen door het te selecteren en in uw winkelwagen te doen. In uw winkelwagen kunt u uw bestelling altijd nog wijzigen door bijvoorbeeld de aantallen te verhogen, te verlagen of te verwijderen. Indien uw bestelling compleet is, kiest u de gewenste betalingsmethode en volgt u daarna via de button "verder met bestellen" in het winkelwagentje de weg naar de betaling. Tevens dient u uw gegevens zoals naam, adres, bezorgadres, telefoonnummer en emailadres aan te geven.
Hulp bij uw bestelling
Mocht u hulp nodig hebben bij het bestellen, neem dan gerust contact met ons op via klantenservice@cycle.nl. U kunt op werkdagen ook telefonisch contact opnemen van 08.00 tot 17.00 uur via 0113-222861
Ons assortiment
Wij leveren een breed assortiment op het gebied van Race, MTB en Spinningartikelen. Het assortiment wordt dagelijks aangevuld met nieuwe artikelen. Bent u op zoek naar een bepaald artikel en staat dit (nog) niet op onze site, stuur dan een mailtje naar klantenservice@cycle.nl. Wij zullen dan contact opnemen met onze leveranciers en u een offerte sturen per email. Wij zullen in ieder geval onze uiterste best doen om u het gewenste artikel te leveren.
Voorraad
Vele artikelen die op onze site staan, hebben wij in voorraad. Het kan gebeuren dat een kleur, maat of het gehele product tijdelijk uit voorraad of uit de collectie loopt. Wij berichten u dan direct via email. U kunt er dan voor kiezen de bestelling te annuleren, te wachten of een alternatief product te nemen. De keuze is aan u.
Zoekt u een product dat niet op onze site staat?
Bent u op zoek naar een bepaald artikel en staat dit (nog) niet op onze site, stuur dan een mailtje naar klantenservice@cycle.nl. Wij zullen dan contact opnemen met onze leveranciers en u een offerte sturen per email. Wij zullen in ieder geval onze uiterste best doen om u het gewenste artikel te leveren.
Betaling
iDeal: via iDeal kunt u middels uw internetbankieren zonder kosten direct online betalen met ABN AMRO Bank, ASN Bank, bunq, ING Bank, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS bank, Triodos Bank en Van Lanschot Bankiers. Het voordeel is dat u zeer veilig betaalt en dat de levering snel is doordat wij direct van de bank een terugmelding krijgen dat u heeft betaald.
Naast iDeal bieden we ook Mr. Cash en Paypal als mogelijkheden om online direct af te rekenen.
Overboeking: per email ontvangt u de betaalgegevens om zonder kosten uw betaling te voldoen.
Contant: u kunt tijdens de bestelprocedure aangeven dat u de bestelling bij ons komt afhalen. Wij brengen u telefonisch of via email op de hoogte zodra uw bestelling klaar ligt.
Beveiligde verbinding bij het betalen
Bij al uw betalingen is de verbinding voorzien van een beveiliging welke door de Rabobank via Verisign wordt geleverd. Alle veiligheid dus bij de betaling van uw bestelling!
Besteld en dan?
Zodra u een bestelling bij ons heeft geplaatst, ontvangt u een email met de ordergegevens, een digitale factuur en uw betalingsgegevens. Wij houden u per email op de hoogte van de status van uw bestelling. Momenten waarop wij u een email sturen zijn zodra uw betaling is ontvangen en zodra uw bestelling is verstuurd. Mocht uw bestelling onverhoopt niet of tijdelijk niet leverbaar zijn dan brengen wij u ook direct op de hoogte.
Verzendkosten
Cycle levert vanaf € 30,- alles binnen Nederland en België gratis bij u aan huis af. Voor bestelling onder de € 30,- rekenen wij in Nederland € 3,95 verzendkosten, voor België € 4,95. Voor zendingen onder de € 50,-- inclusief btw buiten Nederland en België wordt minimaal € 5,95 in rekening gebracht.
Bezorging
De zendingen worden tussen de 3 en 5 werkdagen bij u afgeleverd door PostNL. Zodra uw bestelling is verstuurd, ontvangt u van PostNL een e-mail met een tracking nummer waarmee u uw bestelling kunt volgen. U kunt indien gewenst bij uw bestelling uw werkadres als afleveradres aangeven. De bezorging vindt plaats op maandag t/m zaterdag.
Levertijd
Pakketten: na ontvangst van de betaling worden de pakketten binnen 3 tot 5 werkdagen geleverd. De bezorging vindt plaats op dinsdag tot en met zaterdag.
Niet op voorraad: mocht een artikel onverhoopt niet meer of tijdelijk niet meer leverbaar zijn, dan berichten wij u zo snel mogelijk.
Retourgarantie (14 dagen)
In het kader van de Wet Kopen op Afstand heeft u na het doen van aankopen bij Cycle het recht op een bedenkperiode van 14 dagen na aflevering van het product. Binnen deze periode mag een product worden teruggestuurd zonder opgaaf van reden, mits in 100% nieuwstaat. U dient zelf de portokosten voor het retourneren te betalen. Stuur een mailtje naar klantenservice@cycle.nl met in het onderwerp van uw email duidelijk de vermelding van uw ordernummer. Geeft u in dit mailtje aan wat u wenst te retourneren en of u dit wenst te ruilen of te laten crediteren. Wij mailen u dan de retourprocedure. Verzending is altijd voor rekening en risico van de verzender. Tevens dient u het pakket degelijk te verpakken en voldoende te frankeren (onvoldoende gefrankeerde post wordt geweigerd).
Niet goed geld terug garantie (30 dagen)
Mocht een product binnen 30 dagen kapot gaan en wenst u hiervoor geen nieuw product te ontvangen dan kunt u er ook voor kiezen dit product te ruilen voor een willekeurig ander product of te laten crediteren. Stuur een mailtje naar klantenservice@cycle.nl met in het onderwerp van uw email duidelijk de vermelding van uw ordernummer. Geeft u in dit mailtje aan wat u wenst te retourneren en of u dit wenst te ruilen of te laten crediteren. Wij mailen u dan de retour procedure.
Garantie
De garantietermijn is minimaal 2 jaar. Langere garantietermijnen staan of op onze website aangeven of in de documentatie die u ontvangt bij uw bestelling. Wij geven geen garantie bij slijtage als gevolg van normaal gebruik.
Garantie aanvragen
Uw aanvraag voor garantie kunt u sturen naar klantenservice@cycle.nl. Vermeldt duidelijk uw ordernummer in het onderwerp en geef met een duidelijke klachtomschrijving aan wat er defect is, eventueel voorzien van digitale foto's. Wij mailen u dan de retour procedure.
Annuleren of wijzigen van uw bestelling
Wanneer u uw bestelling wilt wijzigen of annuleren, dient u een email te sturen naar klantenservice@cycle.nl. Vermeldt duidelijk uw ordernummer om de behandeling van uw email te versnellen.
Hoe werkt de retourprocedure
Retourneren gaat eenvoudig en makkelijk. Bij de 14 dagen retourgarantie retourneert u op uw eigen kosten. Echter, bij foutieve levering is dit kosteloos. Verpakt u te allen tijde uw bestelling zeer goed en degelijk om beschadigingen te voorkomen. De retour procedure krijgt u na uw aanvraag per email toegestuurd afgestemd op uw wensen en situatie. Mail hiervoor naar klantenservice@cycle.nl.
Klachten
Heeft u een klacht over onze service dan kunt u een mail sturen naar klantenservice@cycle.nl. Vermeld in de mail het betreffende ordernummer. U ontvangt binnen enkele werkdagen een reactie op uw klacht.
Mocht u niet tevreden zijn met de afhandeling van uw klacht, dan kunt u de ons hier schriftelijk van op de hoogte brengen door een brief te sturen naar:
Cycle
Papenmuts 8
4515 AZ IJzendijke
Privacyverklaring
Cycle gebruikt uw gegevens uitsluitend ten behoeve van het doel waarvoor u ze verstrekt: het zo goed mogelijk verwerken van uw orders en u zo goed mogelijk informeren over de marktontwikkelingen. Cycle verspreidt regelmatig een email-nieuwsbrief. Iedereen die geen prijs stelt op deze email-nieuwsbrief kan zich hiervoor afmelden via de site. Wij verstrekken uw persoonlijke gegevens niet aan derden, tenzij met uw uitdrukkelijke toestemming.
Suggesties
Continue zij wij bezig om onze site te optimaliseren. Uiteraard staan wij open voor uw ideeën. Heeft u suggesties of opmerkingen dan kunt u deze mailen naar klantenservice@cycle.nl.
Hoe kunt u ons bereiken
Per email. U kunt ons per email eenvoudig bereiken via klantenservice@cycle.nl. Voor productvragen, garantievragen en vragen over leveringen is dit de snelste manier om een antwoord te krijgen.
Per telefoon. Op werkdagen zijn wij tussen 09:00 en 15:30 uur telefonisch bereikbaar.
Openingstijden
Telefonisch zijn wij op werkdagen telefonisch bereikbaar tussen 08:30 en 15:30 uur.
Voor het afhalen van producten kunt u telefonisch of via klantenservice@cycle.nl een afspraak maken.
Ons adres
Cycle
Papenmuts 8
4515 AZ IJzendijke